27 November 2013 to 4 February 2014
Europe/Stockholm timezone
Som ett led i arbetet att motverka diskriminering och kränkningar på vår arbetsplats tillsattes en arbetsgrupp vid vår workshop i dec 2012. Denna arbetsgrupp har under våren genomgått en kunskapshöjande grundutbildning som ett led i det förebyggande arbetet för en bättre arbetsmiljö -fri från kränkningar och diskriminering. Nu är det dags att ta nästa steg och bjuda in alla våra kollegor till denna utbildning. "Se människan" är en utbildning på 3 timmar som är obligatorisk för alla anställda vid MAX IV-laboratoriet. Den ingår i universitetets förebyggande och aktiva åtgärdsinriktade arbete för en god arbets- och studiemiljö, fri från diskriminering. Den tar sin utgångspunkt i universitetets värdegrund: Respekt, tolerans och omtanke ska gälla i alla relationer. Utbildningen genomförs på svenska vid de två första kurstillfällena (27 november & 4 december) och på engelska vid ett tredje tillfälle under januari. Personalkonsult Kajsa Widén, professor Tomas Brage och avdelningschef Christel Berg håller i utbildningarna. We fight discrimination and victimization in our workplace, hence a working group at our workshop in December 2012 was appointed. This group has during the spring gone through a knowledge-enhancing education as part of the preventive work for a better work environment free from victimization and discrimination. Now it's time to take the next step and invite all our colleagues to this training. "See Man" is a training of 3 hours which is mandatory for all employees at the MAX IV Laboratory. It is part of the University's preventive and active action-oriented work for a good working and learning environment, free from discrimination. It is based in the university's core values​​: respect, tolerance and kindness in all relationships. The two first training sessions (27 November and 4 December) are held in Swedish. The training will be held in English in the beginning of 2014 (date TBD). Consultant Kajsa Widen, Professor Tomas Brage and Director Christel Berg will lead the sessions.
Starts
Ends